Vem kan/vill leva i en kärlekslös o ofysisk relation?

Narcissist / Permalink / 1

Jag vet hur de e att hoppas, tro o planera men... inte få nånting tillbaka alls.. De dödar en inombords för man vågar inte hoppas på nånting längre...

Jag behöver inte må så här o även om de kommer att bli tufft så kommer de bli bättre om jag lämna relationen jag e i. Vete fan om personen inte e åt de narcissistiska hållet lr om personens "plan" e att trycka ner mig så jag inte ska orka lämna.
Anledningen till att vi överhuvudtaget har nånting relationsliknande beror väl på att personen e så jävla rädd för att bli själv...

 

 

Man sårar inte personen man älskar så enkelt e de! Jävligt trött på att själv kompromissa o inte ge opp! Trött på oviljan att inte ta sitt ansvar o vilja lösa saker o ting. Jävligt trött på att behöva höra... "om jag vet va jag gjort"... "alltid fel på mig!"... "spelar ingen roll hur jag e mot dig lr va jag gör"... Hur fan blev personens egna val o beteenden mitt ansvar!??

 

 

Jag står för de jag själv gör men inte för nån annans beteende! Finns sen inte viljan att diskutera igenom saker o ting, förklara sig... va fan finns de då? Tacksam att jag inte längre blundar utan vaknat opp o insett hur lite jag faktiskt betyder... som sagt man sårar INTE personen man älskar... så enkelt e de!

 

 

Tror de bara handlar om att personen "behöver nån". O de handlar inte om kärlek... Tror jag misstolkat personens beteende o känslor...
Tror nog mer saknad av "nån" o att personen inte har så mycke att tänka på, en smula kontrollbehov än riktigt genuint intresse. Personen e lixom inte helt dum... nån gång ibland ger personen mig lite små smulor så jag inte ska tappa intresset helt.

 

Vem kan/vill leva i en kärlekslös o ofysisk relation?

 

I slutänden handlar de givetvis om va man själv behöver i en relation. Vi borde ha kommit närmare varann o inte tvärtom! Att behöva lyssna på allt snack om personens ex o personens intresse för sitt ex e rent ut sagt både jävligt oförskämt o kränkande mot mig o vår relation. Klart som fan att man ibland tänker på sitt senaste ex men... jag e inte personens polare utan partner... har jag trott iaf. Anser lixom att jag som partner har rätt att få känna att de e vi två här o nu som gäller.

 

 

Eftersom de troligen handlar om behov mer än kärlek, respekt, intresse o allt de andra i en relation så finns risken att personen alltid bara ger exakt så mycke/lite som krävs för att jag ska stanna kvar. När personen känner att jag e på väg bort så anstränger personen sig mer. O jag återigen misstolkar de som att personen innerst inne känner kärlek, respekt o allt de andra. Men så fort personen fått tillbaka mig i fållan, så släpper personen på de igen o visar återigen mindre intresse. De handlar om behov... inge annat o personen vill heller inte anstränga sig så mycke...

 

 

Jag vill ju så gärna tro... att jag e älskad... Respekterad... har hittat hem. Men... personen visar ju inte de egentligen. Bara lite, lite, när personen faktiskt borde va helt betagen av mig o den jag e... lr? Tänker jag fel?? Personen borde fan sucka av tacksamhet över att ha hittat en sån diamant som jag o som dessutom vill ha just den här personen!

 

Skrämmande egentligen hur lång tid de tar att få av sig de rosafärgade glasögonen o hur länge man tillåter sig själv att stånga pannan blodig innan man vaknar opp. Insåg under helgen att vi definitivt inte e partners o sorgligt nog inte ens polare! Ingen vidare känsla... 

#1 - - Anonym:

Du beskriver precis det jag känner just ju och jag känner mig helt tom på energi. Han märkte att jag var på väg bort, ansträngde sig i 2 dagar och när jag vart gullig igen så släppte allt och han tar ut allt på mig. Han gör aldrig fel och har absolut 0 självinsikt. Jag vill lämna relationen men jag är så kär i honom. Jag har nästan gett upp hela mig själv och vridit ut och in på mig för att kompromissa men han gör inget för mig. Och det gör så ont. Det gör ont att jag inte respekterar mig själv tillräckligt för att förstå att jag är värd mer, att jag borde gå även om det gör ont. Vad ska jag göra? Har du någon idé? Du får gärna svara här på min kommentar om det går bra..

Svar: Svar kommer. Kram
Dandeelion

Liknande inlägg

Till top