.

Narcissist / Permalink / 6

Förlust, sorg, saknad, tomhet... Att i varje steg i livet gå ensam... genom motgångar, sorg... Önskar jag hade en hand på min axel, två armar omkring mig, en röst som säger de värmande, kraftfulla... "vi löser de, de ordnar sig"... 

 

#1 - - Anonym:

Så öppet ärligt du skriver om dig och ditt liv, varför denna lojalitet och integritet? Häng ut fanskapet på nätet! En riktig fullblod psykopat var denne man. Starkt av dig lämna utan se tillbaka. Vilja gå tillbaka. Var lycklig tacksam du av med fullblod psykopaten! Du värd bättre! Intressant samtidigt svårt läsa dina inlägg. Känner igen mycket från mitt arbete kvinno jour. Svårt förstå ni kvinnor inte lämnar utan titta tillbaka gå tillbaka. Du kommer träffa en man värd dig.

Svar: Gokväll... Tycker du verkar lite trångsynt... me tanke på att du verkar inom de område du gör. Ofta fimns ingen annan utväg än att gå tillbaka, tyvärr. Har du läst bloggen har du me all säkerhet oxå läst om just de här sk problemet.
Dandeelion

#2 - - Harriet N:

Hej Dandeelion. Följt dig snart tre år, första gången kommenterar. Först trodde jag allt handlade om en och samma man nu förstått dom är två, dock samma typ - psykopater! Fundera på varför du inte vill se detta! Du frågar och får inga svar, de anklagar dig för saker dom gör, förstår inte hur dom agerar, kontrollerar, jagar andra kvinnor. Du gick och detta förlåter han dig inte du använde samma agerande som han och lämnade något han inte acceptera. Väntar sig du höra av dig för fortsättning. Har du lärt dig något med dessa männen? Förstår du ditt värde? Förstår du att du får bättre? En man som finns där möter dig halva vägen, berättar, ger dig svar. Du ÄR en fantastisk kvinna, smart, omtänksam, FÖR SNÄLL, medveten om dina brister och låter andras vara. Du ÄR så mycke människa tror gott om alla trots allt du gått genom bestå din tro på människor. Du ger massor får du något tillbaka? Dina män vänder sina brister mot dig i agression. Dom VET du ÄR för bra för dom och värd bättre. Bra män ändrar sig för behålla sådana kvinnor som DU. DU kan, du förstår mycket om mycket, håller med dig om myndigheter inte har förståelse samt förstår, kunskapen saknas. Tror jag blivit bättre på mitt arbete genom dina inlägg, fått en förståelse för människor i dessa fall jag inte förstått tidigare. Det du skriver samt andra ger förståelse på sätt ingen kan förstå som inte varit med om detta. Din omtänksamhet, medmänsklighet märks tydligt i dina inlägg handlar inte bara om kvinnor lika mycket om män samt barn. Du är stark, inget offer, du tar på dig ansvar du inte äger. Det är männen det är fel på inte dig. Som sagt du är en bra människa, stark, ärlig har integritet mycket detta tror jag som dessa män önskar sig. Tack för en bra blogg den har fått mig att växa som medmänniska och i mitt atbete.

Svar: Gokväll Harriet! När de kommer till Mr D så handlar de kanske om en psykopat, vare sig du lr jag har kriterier att ställa nån slags diagnos inte ens psykologen jag har. Man måste träffa personen i fråga o göra en utredning... tyvärr finns de inte många psykologer i Sverige idag som besitter den kunskapen. OBS att de e min egen sanning o min egen vinkling/uppfattning jag beskriver! Tacksam att de jag skriver har hjälpt dig o många andra....
Dandeelion

#3 - - Katarina :

Du är stark och vet vad som är rätt, mycket starkare än de som inget säger. Jag känner att det viktigaste är att du har fokus på dig själv. Kom ihåg att det inte är alla gånger man faller som räknas!! Det är alla gånger du reser dig igen!! Fysisk och psykisk misshandel ska du aldrig acceptera. Vägran att ge svar är kränkande och psykisk misshandel! Du gjorde rätt som gick din väg samtidigt fick du sanningen om honom och er. Du är ingenting värd för honom låt denne man vara. Styrkekramar i massor detta fixar du!

Erkänna att jag saknar dina inlägg förstår samtidigt hur du mår i detta med alla falska löften, anklagelser som fanns runt dig. Du skriver så öppet, naket, ärligt och utlämnande om dig själv och dina upplevelser, dina erfarenheter, insikter, delar dina privata sanningar med sådan otrolig integritet. Du skulle kunna vara jag, min väninna, granne, kollega ja vilken kvinna som helst. Hoppas du fortsätter skriva!

Styrkekramar från en trogen läsare

Svar: Gokväll Katarina! Precis... "jag" kan va vem som helst.... "mina ex" kan va vem som helst... E de egna referensramar man har som sätter igenkänningsfaktorn... Har man haft oturen oavsett kön känner man igen sig, upplevelser, känslor etc e desamma.
Dandeelion

#4 - - Anna:

Du gick därifrån rakryggad, krusade inte, tog ingen skit. Det var det bästa du gjorde sätta ner foten så att säga att nu får det vara nog. Stå på dig! Du är stark och har kommit så långt i dig själv. Fortsätt skriv!

Svar: Gokväll Anna! Tack för coachingen...
Dandeelion

#5 - - Monica :

♥♥♥ Varje kvinna förtjänar en man som kallar henne för älskling, kysser henne som han menar det, håller henne hårt som han aldrig vill släppa taget, torkar tårarna när hon gråter, inte gör henne svartsjuk på andra kvinnor utan istället gör andra kvinnor avundsjuka på henne, inte är rädd för att låta sina vänner veta hur han verkligen känner för henne och låter henne veta hur mycket han verkligen älskar henne ♥♥♥

Varför nöjer du dig med mindre??? Du är värd en man som här ovanför, inse ditt värde kvinna!

Svar: Gokväll Monica! Så sant o självklart...
Dandeelion

#6 - - Mita K:

Vill starta med att tacka för en intressant och upplysande blogg, en av många. Du skriver ärligt och rakt man känner nyanserna i det du skriver. Följt dig ett tag tyvärr verkar det som du slutat skriva vilket jag personligen anser vara tråkigt. Det finns massor av interesant läsning och mycket aha upplevelser det märks vilket tragiskt liv du levt. Kan förstå det finns mycket i bagaget du bär.

Vänd ditt tanke mönster från att se det goda i andra till att se det onda! Låt andra visa dig dom är dom goda!

Har jag förstått rätt handlar det om två män av samma slags skit. Utnyttjande, manupelerande, kontrollerande, ansvarslösa. Ingen av dom är intresserade av någon annan än sig själv! De jagar andra för fullt och ljuger om detta väljer anklaga dig för något dom själva gör. Dom har inte förmågan att älska vet inte vad detta är. Är imponerad av dig du är stark kommer till din gräns du går. Männen väntade sig inte detta av dig. Du uppskattar dina män, visar detta o ger så mycket av dig själv får inte något tillbaka från dom. Blev du uppskattad? Kände du dig älskad?

Var tacksam det kommer något bättre för dig. Sluta inte dejta! Fortsätt dejta se upplev och lär. När du minst anar kommer någon bra in i ditt liv någon som uppskatta dig för den du är!

Du är för ärlig! Du är för stark! Du är för smart! Du är trogen och lojal! Du är helt enkelt ett utdöende släkte! Klart du ska ifrågasätta det gör vi alla. Följ din magkänsla lita på den. När du kände du inte skulle möta den senare du fick kortet nästa gång du denna känsla följ den! Man kan lita på andra! Det finns sådana personer. Vill inte du packa upp ditt bagage behöver du inte. Du fick två män efter varandra med samma problematik. Det är inte ditt fel, ligger inte hos dig utan hos männen.

Svar: Gokväll Mita o tack, kul att höra. Stark på vissa områden kanske... knappast smartare än er andra, erfarenheter ger läxor om man vill se o ta emot dem. Nja... lita på andra kommer att ta tid... just nu iaf e jag långt ifrån villig att lägga den energin på nån. Ensam e inte alltid stark men i mitt fall stämmer de till fullo.
Dandeelion

Liknande inlägg

Till top